Din virksomhed har måske for længst investeret betydelige ressourcer i at strukturere IT Service Management med udgangspunkt i ITIL. Sandsynligvis er I kommet i mål med størstedelen af jeres ønskede forbedringer, og det kan måske virke fristende at tage et pusterum og fokusere på andre dele af organisationen. Men lad ikke en vellykket implementering stå i vejen for en god udvikling.
Der er altid større og hurtigere fisk i farvandet, og en virksomheds prioritet vil altid være ikke at blive spist eller overhalet. Nogle virksomheder gør derfor ikke det store væsen af sig, og lever et langt og lykkeligt liv i relativ ubemærkethed, præget af stor stabilitet og begrænset udvikling. For andre vil det ikke være nok. Og for dem kan TIPA være rammen om en konstant udforskning og optimering af virksomhedens potentiale.
Reel procesvurdering
TIPA giver mulighed for at vurdere og forbedre processer på baggrund af virksomhedens aktuelle planer og behov. Det indeholder standardiserede metoder til reel og uafhængig vurdering af processer med mulighed for uafhængige anbefalinger til forbedringer.
Da der er tale om en ITIL-baseret standard, er TIPA ikke afhængig af en specifik leverandør, men kan til gengæld sikre, at alle dine leverandører bliver målt og vejet på samme skala. Ligesom din egen virksomhed kan benchmarke sig objektivt i forhold til konkurrenter og kollegaer i branchen.
Planlæg og få det optimale resultat
Processer er afhængige af den virkelighed, de opererer i. Det er ikke anderledes for IT-Services, hvor teknologi, organisationsformer, økonomi og forretningsmæssige mål konstant er i bevægelse. Der kan også være udefrakommende vilkår, som ny lovgivning, ændrede forbrugermønstre, eller øget konkurrence, der påvirker virkeligheden.
Uanset årsagen til de ændrede betingelser er de forskellige IT-Services og underlagte processer, nødt til ændre sig med dem. Den løbende tilpasning og optimering hjælper virksomheden med at fastholde og udvikle sin konkurrenceevne.
IT-services og tilknyttede processer bør altid tilpasses på baggrund af en plan, der tager højde for de enkelte elementers kompleksitet og strategiske værdi. Den udvikling bør systematiseres i sammenhæng med virksomhedens overordnede mål og behov. Et TIPA®-Assessment giver et solidt grundlag for at udforme denne plan.
Beskyt din investering
Investeringen i løbende udvikling og optimering af IT Service Management processer sikrer, at virksomheden altid arbejder i retning af større effektivitet og lønsomhed. En TIPA®-Assessment sker ud fra en fastlagt plan og økonomi med en metode og en proces, der indeholder konkrete anbefalinger og målbare resultater, som nemt kan repeteres.
Sikkerhed for ensartede resultater
TIPA® for ITIL® giver dig mulighed for løbende at vurdere procesmodenhed og give anbefalinger til forbedringer, som er baseret på en objektiv standard og fundet via en fast metode og værktøjer.
TIPA® for ITIL® er skabt i takt med at ITIL® er blevet det internationalt anerkendte framework for IT Service Management.
TIPA® er udviklet af Luxembourg Institute for Science and Technology (LIST) og baserer sig på standarderne ISO/IEC 15504-33000 (Process Assessment) og ISO/IEC 20000 (ITSM Quality Standard).
TIPA® giver mulighed for benchmarking ift. andre virksomheder i samme forretningssegment.
En TIPA®-Assessment gennemføres af certificerede Assessors and Lead Assessors.
reflectIT gennemfører maj/juni 2018: TIPA® Assessor for ITIL® og TIPA® Lead Assessor kurser.
Se mere her…..