Overblik

ITIL® CSI – Continual Service Improvement kursus:

  • Kursusform: Åbent kursus (standard)
  • Certificering: ITIL Intermediate Certificate i Continual Service Improvement.
  • Forudsætninger: ITIL Foundation Certificate in IT Service Management
    Foundation certifikat (nummer/dato) vil blive kontrolleret inden frivillig eksamen.
    Kendskab til indholdet i ”Continual Service Improvement” bogen fra ITIL
    Hjemmearbejde under kurset.
    Generel IT-viden, dansk og engelsk sprogforståelse.
  • Kursister: 4-12 kursister
  • Varighed: 3 dage, kl. 9:00–17:30
  • Sted: Aarhus
  • Eksamen: Skriftlig multiple-choice, Engelsk, 8 cases med i alt 40 spørgsmål (28 rigtige for at bestå),
    Closed book, 2 timer inkl. + 30 min. hvis du ikke har engelsk som modersmål.
    Medbring egen bærbar til eksamen.
  • Giver +3 point mod ITIL-Expert
  • Pris: kr. 11.000,00 ekskl. moms, men inkl. materialer, eksamen, frokost, kaffe og the.
    Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser.

Planlagte kurser i Aarhus

Dato og tid Tilmeldingsfrist via NemTilmeld
Onsdag d. 30. oktober 2019​ kl. 09:00 ​til fredag​ d. 1. november 2019​ kl. 17:30 Onsdag d. 16. oktober 2019​ kl. 12:00

 

Afmelding af deltagelse – aflysning

Kurset gennemføres når der er 4 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 2 uger før kursusstart.

Ved afmelding senere end 2 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris. Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig.

Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres fuld betaling.

ITIL® CSI-kurset giver dig:

  • Bedre forståelse af processernes funktioner og sammenhænge med forretningens behov.
  • Muligheder for udvikling, forbedring, optimering og styring af etablerede processer og funktioner.
  • Retningslinjer for at identificere og gennemføre tilpasninger og forbedringer.
  • Dybere forståelse af ITIL med et Management perspektiv.
  • ITIL® Intermediate certifikat i Continual Service Improvement
    • Giver +3 points mod ITIL® Expert

ITIL® SOA kurset retter sig mod ledelsesperspektivet i Service Management og hvad der indgår i at få Continual Service Improvement gjort til en del af dagligdagen så services løbende tilpasses forretningens behov.

Kurset fokuserer på, at etablere en metode til at identificere og gennemføre forbedringstiltage løbende.

Følgende områder gennemgås:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  • Continual Service Improvement Principles
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organisation for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementation Considerations
  • Critical success factors and risks

CSI står for Continual Service Improvement

ITIL® Intermediate Service Lifecycle module – CSI – Continual Service Improvement kurset er en overbygning til ITIL® Foundation certificeringen og er et af fem Service Lifecycle-moduler der, ligesom fire Intermediate Service Capability-moduler og ITIL® Practitioner certificering, giver points frem mod at blive ITIL® Expert.

ITIL® er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.

ITIL® er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL® desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.

Undervisningen foregår på dansk. Nogle af kursusmaterialerne og eksamen vil være skrevet på engelsk.

Eksamen foregår på kursets sidste dag (on-site) og er på engelsk, skriftlig multiple-choice, 8 cases med i alt 40 spørgsmål (28 rigtige for at bestå),
closed book, 2 timer inkl. + 30 min. hvis du ikke har engelsk som modersmål.
Medbring egen bærbar til eksamen.

Det er tilladt at benytte en ordbog (i bogform) under eksamen – du skal selv medbringe denne.

Du tilmeldes automatisk eksamen ved kursustilmelding, såfremt du ikke ønsker dette, bedes du gøre os opmærksomme på det.

Vores erfarne undervisere er drevet af deres smittende engagement. De formår at gøre den teoretiske viden forståelig, fordi de naturligvis selv er certificerede og besidder en stor teoretisk viden på området. De har desuden kendskab til den seneste forskning og resultater, ligesom de i øvrigt trækker på mange års praktisk erfaring med IT Service Management og IT Governance.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.