Få ITIL® certificering

ITIL® 4 Foundation kursus:usp

  • Kursusform: Åbent grundkursus (standard)
  • Certificering: ITIL® Foundation Certificate i IT Service Management
  • Forudsætninger: Generel IT-viden, dansk og engelsk sprogforståelse
  • Kursister: 3-12 kursister
  • Varighed: 2 dage, kl. 9:00–17:30
  • Sted: Aarhus eller København
  • Eksamensform: Skriftlig, multiple-choice test (75 min.)
  • Pris: kr. 8.500,00 ekskl. moms, men inkl. materialer, eksamen, frokost, kaffe og the.
    Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser. Benyt venligst kontaktformularen til højre.

Alle kursister får vores ITIL Foundation-app, som hjælper dig gennem kurset.

Afmelding af deltagelse – aflysning

Kurset gennemføres når der er 3 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 2 uger før kursusstart.

Ved afmelding senere end 2 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris. Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig.

Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres fuld betaling.

Planlagte kurser i Aarhus

Dato og tid Tilmeldingsfrist via NemTilmeld
Mandag d. 28. oktober 2019 kl. 09:00 til tirsdag d. 29. oktober 2019 kl. 17:30 Mandag d. 14. oktober 2019 ​ kl. 12:00
   
   

 

ITIL Foundation-kurset giver dig:

  • ITIL Foundation-certificering.
  • Indsigt i Service Management-konceptet, herunder nøglebegreber, hovedprincipper og modeller.
  • Viden om mål og forretningsværdi for hver fase i service-livscyklen.
  • Forståelse af Service Deskens rolle og mål.
  • Mulighed for videre uddannelse inden for ITIL.
  • Giver +2 point og dermed adgang til ITIL Intermediate uddannelserne

Formål
Formålet med kurset er at give deltagerne en grundlæggende viden om ITIL-terminologien, strukturen, de basale koncepter og forståelse for hovedprincipperne i ITIL Best Practices for IT Service Management. Som deltager får du således et godt kendskab til ITIL-sproget og bliver i stand til at tænke i forbedringer af forretningsprocesser.

 


 

citat

Relateringen til vores arbejdsmæssige dagligdag var helt uvurderlig. Jeg tænker, at dette i høj grad skyldes, at instruktøren har så stor en indsigt i vores forretning. Herudover synes jeg, at det var super godt, at vi fik eksamensresultaterne lige umiddelbart efter eksamen, til trods for at vi havde valgt ‘den papirmæssige eksamensform’. Jeg vil mene, at instruktørens engagement på kurset har gjort, at alle deltagere nu går hjem i organisationen og er super motiverede for at adoptere ITIL i virksomheden.

– Mette, ITIL Foundation-kursist.

ITIL 4 har fokus på skabelse af værdi for kunderne. ITIL 4 er opbygget som et service value system (SVS) med fem kerneelementer, nemlig

  • Service-værdikæden
  • ITILs praksis
  • ITILs principper og anbefalinger (guiding principles)
  • Governance
  • Kontinuert forbedring (continual improvement)

Helheden i ITILs service value system sikres ved at arbejde med det gennem service managements fire dimensioner, som er

  • Organisationer og mennesker
  • Information og teknologi
  • Partnere og leverandører
  • Værdistrømme og processer

ITIL 4 sikrer på denne måde balance og effektivitet i service value-systemet.

 

ITIL er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.

ITIL er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.

Undervisningen og eksamen foregår på dansk. Nogle af kursusmaterialerne kan være skrevet på engelsk.

Eksamen foregår på kursets sidste dag.

Eksamensform: Engelsk, skriftlig, multiple-choice test (75 min.).
Eksamen findes endnu (maj 2019) ikke på dansk. Kursus materialet er også engelsk, da det er vores erfaring, at de bedste resultater ved eksamen opnås, når materiale og eksamenssprog er ens.

Medbring egen bærbar til eksamen.

Vores erfarne undervisere er drevet af deres smittende engagement. De formår at gøre den teoretiske viden forståelig, fordi de naturligvis selv er certificerede og besidder en stor teoretisk viden på området. De har desuden kendskab til den seneste forskning og resultater, ligesom de i øvrigt trækker på mange års praktisk erfaring med IT Service Management.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.

Skriv et svar

Din email adresse vil ikke blive vist. Felter markeret med * skal udfyldes

Post comment