ITIL Foundation-kurset giver dig:
- ITIL Foundation-certificering.
- Indsigt i Service Management-konceptet, herunder nøglebegreber, hovedprincipper og modeller.
- Viden om mål og forretningsværdi for hver fase i service-livscyklen.
- Forståelse af Service Deskens rolle og mål.
- Mulighed for videre uddannelse inden for ITIL.
- Giver +2 point og dermed adgang til ITIL Intermediate uddannelserne
Formål
Formålet med kurset er at give deltagerne en grundlæggende viden om ITIL-terminologien, strukturen, de basale koncepter og forståelse for hovedprincipperne i ITIL Best Practices for IT Service Management. Som deltager får du således et godt kendskab til ITIL-sproget og bliver i stand til at tænke i forbedringer af forretningsprocesser.

Relateringen til vores arbejdsmæssige dagligdag var helt uvurderlig. Jeg tænker, at dette i høj grad skyldes, at instruktøren har så stor en indsigt i vores forretning. Herudover synes jeg, at det var super godt, at vi fik eksamensresultaterne lige umiddelbart efter eksamen, til trods for at vi havde valgt ‘den papirmæssige eksamensform’. Jeg vil mene, at instruktørens engagement på kurset har gjort, at alle deltagere nu går hjem i organisationen og er super motiverede for at adoptere ITIL i virksomheden.
– Mette, ITIL Foundation-kursist.