Overblik

ITIL® SOA – Service Offerings and Agreements kursus:

  • Kursusform: Åbent kursus (standard)
  • Certificering: ITIL Intermediate Certificate in Service Offerings and Agreements
  • Forudsætninger: ITIL Foundation Certificate in IT Service Management
    Foundation certifikat (nummer/dato) vil blive kontrolleret inden frivillig eksamen.
    Kendskab til indholdet i ”Service Strategy” og Service Design” bøgerne fra ITIL.
    Hjemmearbejde under kurset.
    Generel IT-driftserfaring, dansk og engelsk sprogforståelse.
  • Kursister: 4-12 kursister
  • Varighed: 4 dage, kl. 9:00–17:30
  • Sted: Aarhus
  • Eksamen: Skriftlig multiple-choice, Engelsk, 8 cases med i alt 40 spørgsmål (28 rigtige for at bestå),
    Closed book, 2 timer inkl. + 30 min. hvis du ikke har engelsk som modersmål.
    Medbring egen bærbar til eksamen.
  • Giver +4 point mod ITIL-Expert
  • Pris: kr. 13.500,00 ekskl. moms, men inkl. materialer, eksamen, frokost, kaffe og the.
    Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser.

Planlagte kurser i Aarhus

Dato og tid Tilmeldingsfrist via NemTilmeld
Tirsdag d. 1. oktober 2019​ kl. 09:00 ​til fredag​ d. 4. oktober 2019​ kl. 17:30 Tirsdag d. 17. september 2019​ kl. 12:00

Afmelding af deltagelse – aflysning

Kurset gennemføres når der er 4 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 2 uger før kursusstart.

Ved afmelding senere end 2 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris. Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig.

Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres fuld betaling.

ITIL® SOA-kurset giver dig:

  • Veldefinerede ensartede og sammenhængende aftaler mellem forretning, IT og leverandører
  • Overblik over services – hvad tilbydes og på hvilke vilkår, hvad efterspørges, hvad koster det
  • Sammenhæng mellem services og organisationens funktioner, roller og ansvar.
  • Godt grundlag for Procesejerskab, Proces-Management i områderne:
    • Service Portfolio Management
    • Service Level Management
    • Service Catalogue Management
    • Demand Management
    • Supplier Management
  • ITIL® Intermediate certifikat i Service Offerings and Agreements
    • Giver +4 point mod ITIL® Expert

ITIL® SOA kurset giver dig indblik i ITIL® Best Practices i håndteringen af services spændende over:

  • Service Strategy
  • Service definition
  • Service Portefølje
  • Service Level Agreements
  • Service Catalogues

samt roller og ansvar i samspillet mellem forretning, IT og leverandører.

SOA står for Service Offerings and Agreements

ITIL® Intermediate Service Capability Module – SOA – Service Offerings and Agreements kurset er en overbygning til ITIL® Foundation certificeringen og er et af fire Intermediate Service Capability-moduler der, ligesom fem andre Service Lifecycle-moduler og ITIL® Practitioner certificering, giver points frem mod at blive ITIL® Expert.

De tre andre ITIL® Intermediate Service Capability-moduler er:

ITIL® er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.

ITIL® er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL® desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.

Undervisningen foregår på dansk. Nogle af kursusmaterialerne og eksamen vil være skrevet på engelsk.

Eksamen foregår på kursets sidste dag (on-site) og er på engelsk, skriftlig multiple-choice, 8 cases med i alt 40 spørgsmål (28 rigtige for at bestå),
closed book, 2 timer inkl. + 30 min. hvis du ikke har engelsk som modersmål.
Medbring egen bærbar til eksamen

Det er tilladt at benytte en ordbog (i bogform) under eksamen – du skal selv medbringe denne.

Du tilmeldes automatisk eksamen ved kursustilmelding, såfremt du ikke ønsker dette, bedes du gøre os opmærksomme på det.

Vores erfarne undervisere er drevet af deres smittende engagement. De formår at gøre den teoretiske viden forståelig, fordi de naturligvis selv er certificerede og besidder en stor teoretisk viden på området. De har desuden kendskab til den seneste forskning og resultater, ligesom de i øvrigt trækker på mange års praktisk erfaring med IT Service Management og IT Governance.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.